Zakładane rezultaty realizacji projektu - dzięki projektowi nauczyciele zdobędą nowe umiejętności, pozyskają nową wiedzę, co ma niebagatelny wpływ na ich dalsze życie
zawodowe, jak i prywatne. Jednym z ważniejszych rezultatów jest radykalna zmiana myślenia o wychowaniu w dwujęzyczności, gdzie nie tylko dzieci, ale i też przede wszystkim wychowawcy zyskują dodatkowe kompetencje, ucząc się razem z maluchami. W okresie długofalowym przedszkole stanie się atrakcyjnym miejscem pracy dla nauczycieli chcących się rozwijać, natomiast beneficjenci pośredni czyli dzieci kontynuujący edukację, w wieku nastoletnim staną się samodzielnymi użytkownikami języka angielskiego. Jest również naukowo potwierdzone, że bilingwizm to profilaktyka chorób neurologicznych. Podsumowując, projekt rozwiązuje poniższe problemy:
-wyrównuje szanse edukacyjne
-wspiera szanse na zatrudnienie
-wspiera rozwój edukacyjny
-wpływa na zdrowie (opóźnienie chorób takich jak Parkinson czy Alzheimer)
-angażuje lokalną społeczność.
Kluczowe działania projektu:
1. Zaopatrzenie placówki w niezbędne pomoce dydaktyczne i edukacyjne do realizacji Projektu (m.in. materiały edukacyjne, pacynki, gry i zabawki interaktywne do nauki języka angielskiego, czytniki płyt CD).
2. Przygotowanie metodyczne nauczycieli (szkolenie, zajecia pokazowe).
3. Realizacja programu nauki języka w formie zabawy z dziećmi.
4. Pokaz talentów - prezentacja umiejętności przedszkolaków w formie przeglądu piosenki.